VestMjøsa Cup 3 Kapp (29.05.2019)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Enge Store
Arrangør: Østre Toten
Land: Norge
Disiplin: mellomdistanse
Distanse: 3.77 km
Tid: 30:11
Synes jeg får til mye bra i dag. Ganske god flyt også til tross for mye retningsendringer. 1) Tar av tidlig fra stien opp langs kollen. 2) Retning. Kontroll med kanten av den lange senkningen før posten. 3) Retning. Treffer rett på. 4) Retning, men kontroll med kolle og søkk. Kommer litt langt høyre på siste kollen, men drar riktig ned i myra. 5) Stien rundt da det blir for mye opp og ned rett på. Følger sti helt ned til utydelig grøft før jeg tar av for å unngå å skli ut høyre. 6) Retning. Treffer bra. 7) Sti. Velger høyre side av myra. Gir fin innløping, men mulig det var litt kortere venstre. 8) Retning. Treffer godt og har kontroll med de små søkkene i forkant. 9) Tenker å holde litt høyre slik at jeg holder meg oppe på platået, men blir for mye høyre og havner helt utpå stien. Taper kanskje 15 sek på dette. 10) tenker først rett på, men ser stien rundt høyre og velger den. Tror det var lurt. 11) Rett på. Kontroll med kole og senkning. Litt mye vindfall. Mulig det hadde vært raskere utom stien til høyre. 12) Retning. Synes det var vanskelig å se myra før posten. Nøler litt, men treffer ok. 13) Retning til veien og siste bit inn i posten. 14) Slipper meg litt ned. Ser "terskel" i lia og følger den inn i posten. 15) Vurderer at det er minst høydetap ved å krysse bekken tidlig. Skrått opp til jordet hadde fin løpbarhet. Fulgte ytterkanten av jordet. Trackinga er veldig skjev her. Mulig post 15 lå litt langt ned etter trackinga å dømme, men samtidig var gpsen veldig skjev her. 16) Opp på rygg og full fart ut nesa. 17) Rundt venstre blir for langt. Krysser rett over dalen. Tungt! Følger stien til jeg er overnfor det meste av det grønne. Er litt usikker på hvor langt opp jeg er når jeg krysser veien, men skjønner tegninga og treffer. 18) Høyre for myra, opp p sti. Tar av i senkningen og følger myrkanten. 19) Strever litt med å få snudd kartet rett ut fra posten. Er i hølene på Håvard som drar ut litt høyre for kollen etter stien, men stopper litt og stoler på meg selv og treffer rett i søkket. 20) Velger å holde meg litt oppe i lia. Nøler litt inn mot posten. Taper 18 sek i forhold til NilsHarald som slipper seg ned i myra så vidt til venstre for streken, så det var nok et bedre valg. Alt i alt et o teknisk godt løp. Blir nr 2, et par minutter bak Lars som knuser meg på flere strekk.
Vis kommentarer (0)

VestMjøsa Cup 3 Kapp (29.05.2019) VestMjøsa Cup 3 Kapp (29.05.2019)