Veteranmesterskapet 2018, Langdistanse Ski (08.09.2018)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Smerta,
Arrangør: Ski
Land: Norge
Disiplin: Langdistanse
Distanse: 9.33 km
Tid: 79:41
Langdistanse i egentlig veldig fint terreng, men som likevel var tungt pga mye høy lyng. Gledelig med litt krevende orientering. Klarer meg bra lenge, men tråkker over først venstre ankel rett etter 9. post og deretter hyre ankel rett etter 10. post, og gir opp litt deretter da det var såpass vondt at jeg ikke klarte løpe uten ganske mye smerter. Strever med mitt dårlige syn når det blir vått på brillene, og får litt dårligere flyt enn nødvendig. Starter ok med å runde litt venstre for toppen av høgda mot første. Fint løpbart langs bekken. Nøler litt da jeg synes det er brattere enn jeg klarer å lese av kartet, men trefffer. Går rett over toppen til nr. 2. Igjen er det detaljert og vrient inn i posten som er ganske godt gjemt, men treffer. Stort sett kompassløping mot nr. 3 med kontroll langs den store myra og over toppen før jeg slipper meg nedover nesen mot posten. Post 4: Holder høyde fram til høyspenten. Kontrollerer hvor jeg passerer og holder stødig kurs bortover lia. Ser dobbeltsteinene, og finner da skrentrekka greit. Post 5: Mister unødvendig litt kontroll over rtningen mot nr. 5. Registrerer ikke stien da jeg passerer den, men skjønner at jeg har dratt ut litt høyre, og klarer å dra meg inn ganske raskt. Taper nok 30 sek. Post 6: Klarer ikke helt bestemme meg for vegvalg, men ender med å gå ganske rett. Holder høyde bort til høyspenten. Er usikker på om jeg da i stedet skal velge å løpe ned og gjennom myrene, men fastholder rett fram, og finner ok løpbarhet bortigjennom. Kontroll med skrentene rett før det brede søkket med litt grønt mot slutten av strekket. Stopper på siste høgda og hjelper 2 stykker som ikke aner hvor de er, men blir ikke mer distrahert enn at jeg treffer. Post 7: Usikker på vegvalget: Er redd det skulle være grapsete langs dalbunnen, og velger å gå til høyre selv om jeg jo visste at lyngen var høy der. I tillegg dårlig retning i starten, og synes jeg bruker veldig lang tid til jeg kommer til stien. Slipper meg ned lia der, og det er fint langs den utydelige stien i dalbunnen. Tar opp lia i kanten på det grønne. Registrerer de utydelige grøftene og de 2 gule flekkene på tur mot posten. Det er en skrent til i forkant av posten som ikke står på, og blir nesten lurt av den, men fortsetter og finner posten. Post 8: Treffer siste kollen litt på venstre siden, men forstår det raskt. + 15 sek. Post 9: god kontroll med kurvene. Post 10: Tråkker over v. ankel ca 100 meter etter post 9. Prøver å bare løpe det i gang uten å stoppe, men mister fokus pga at det er vondt, og klarer ikke holde farta oppe. Føler en stund det vil svartne litt, men det går seg etterhvert litt til når jeg klatrer opp mot nr. 10. Stopper og hjelper ei igjen litt før posten. 150 meter etter post 10 tråkker jeg så ende hardere over, men nå på h. ankel. Blir liggende i 10 sek før jeg presser meg opp, men igjen mister jeg tempo og fokus, og bommer på posten da jeg ikke følger med på hvor jeg krysser den store myra, og dermed er for langt til høyre på den flate høgda før posten. Skjønner ikke helt hvor jeg er på stien, og løper selvfølgelig litt i feil retning før jeg snur. +2 min. Resten blir nokså halvhjertet. Treffer post 12 som ser vrien ut og er godt gjemt. Bommer imidlertid på post 13 da jeg sklir av retningen rett før posten og må bortom stien. Ok resten. Tror dette hadde blitt ganske bra uten skadene, men ender opp midt på treet. Glad jeg ikke er påmeldt i dag. Er ikke løpbar..
Vis kommentarer (0)

Veteranmesterskapet 2018, Langdistanse Ski (08.09.2018) Veteranmesterskapet 2018, Langdistanse Ski (08.09.2018)