WMOC Langdistanse B-finale H45. (13.07.2018)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Gribskov
Land: Danmark
Disiplin: Langdistanse
Distanse: 10.15 km
Tid: 62:08
Havnet i B-finale etter en tidkrevende bom på mellomdistanse-finalen. Hadde lyst til å få til et bra løp i lpet av Danmarks-uka. Starter bra til første. Holder retning og ser dn tydelige lille kollen før jeg slipper meg ned i posten. Litt dårlig retning ut fra nr. 1, og finner ikke rett slep. Tar meg inn når jeg treffer stien, og får da et vegvalg til høyre for kollene. Posten er godt gjemt under ei grein, men finner den uten tidstap. Post 3 er lett. Post 4 treffer jeg også godt på retning gjennom det grønne. Til post 5 er h. vegvalg eneste aktuelle, tror jeg. Stopper på stien og hjelper en eldre mann et kort øyeblikk. Til post 6 tror jeg høyre og venstre er omtrent likt. Fin inngang til posten fra venstre. Til post 7 ønsker jeg ikke gå for mye i S på stiene, og velger rett på. Klarer å holde flyt gjennom alle slepene. Treffer svingen på stien, sti inn i det gule og videre rett i stien etter det gule. Mye Brennesle i myra før posten, men fin inngang ellers. Tar høyden til post 8 med en gang, og fint løpbart på toppen. Har egentlig ikke lyst til å løpe veien til høyre mot post 9, men vurderer det som raskest da det ellers ville blitt mer opp og ned. Tar av veien før jeg mister høyde, og minimaliserer dermed høydetapet. God retning hele veien til post 10, og har kontroll med myr, grøfter, grøfteende og søkket før posten. Mot nr. 11 legger jeg meg i hvit skog til høyre for slepene og har kontroll med myra og med de grønne vindfallene før posten. Til nr. 12 forsøker jeg også å gå mest mulig rett på, men utnytte stier og vei underveis. Gjør en liten paralellfeil rett før jeg krysser den siste store stien da jeg plutselig hadde flyttet tommelgrepet til feil kolle/sti sydvest for det åpne, men tar meg heldigvis inn igjen. Taper 20 sek her. God kontroll videre inn i posten via den utydelige stien, kloppen over bekken, over myra og ned søkket. Post 13 er godt gjemt i grasset i myrkanten, men finner den greit. På langstrekket til post 14 er det antagelig raskest å løpe vei hele veien, men jeg orker ikke tanken, og forsøker å kutte gjennom skog der det er mulig. Klarer å holde motet ganske godt oppe på siste biten på vei. Når jeg også treffer post 15 i det grønne greit så tenker jeg at nå må jeg ikke rote det til på de siste, og holder på å gjøre akkurat det. Ser ikke slepet som går i retning post 16, og havner helt bort mot figurgrensa. Heldigvis er løpbarheten god ned her og med lettlest inngang, så tror faktisk ikke jeg taper mye. Resten er greit. Blir nr. 4. 2 min og 38 bak. Årsbeste.
Vis kommentarer (0)

WMOC Langdistanse B-finale H45. (13.07.2018) WMOC Langdistanse B-finale H45. (13.07.2018)