VestMjøsa Cup Vildåsen (30.05.2018)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Skumsjøen
Arrangør: Raufoss
Land: Norge
Disiplin: Mellomdistanse
Distanse: 6.14 km
Tid: 62:57
Starter med 4 min tidstap på første post. Kom til en skrent, og tror det egentlig var rett, men ingen post. Flere små skrenter i området, og vanskelig å vite hva som var tegnet inn og hva som var for smått. Måtte opp igjen på stien, og løp tilbake for å vite sikkert hvor jeg var. Når jeg tok posten ovenfra fant jeg den, men den hang på toppen av skrenten og ikke under, og en anelse langt nord, tror jeg. Har god kontroll over myra og mellom høydene inn i nr. 2. Til post 3 har jeg litt dårlig retning i starten, men korrigerer raskt og har fin flyt langs figurgrensa, over hogsten til svingen på stien og treffer det tydelige søkket ned mot åpningen foran posten. Ser med en gang at posten ikke er i rett søkk. Cruiser litt rundt for å se om jeg finner den, men avslutter etter drøyt 2 minutter og løper videre. Posten lå i det lille søkket under 3-tallet. God kontroll mot nr. 4 med gjerdet, kurvene, skrenten og myra før posten. Til nr. 5 så blir det litt sikk-sakk opp gjennom søkket i det grønne. Burde gått mer rett på kurs i stedet for å følge kurva. Nøler også litt inn i nr. 6 der posten igjen er plassert på toppen av skrenten. Unødvendig bom på nr. 7. Har kontroll i myra. Ser ikke steinene på platået til venstre for posten, men derimot blokkfeltet til høyre som jeg da tror er steinene, og drar derfor ut til høyre for posten. Tar meg inn igjen først ved foten av kollen før stien. Treffer 8. og 9 greit på kompass. Vurderer høyrevegvalget som best til nr. 10. Føler meg helt utslått av varmen, så det går tregt siste postene. Antagelig raskere rundt på sti til siste, men velger rett på for å få mest læring, og fordi jeg var for sliten til å orke å presse på sti.
Vis kommentarer (0)

VestMjøsa Cup Vildåsen (30.05.2018) VestMjøsa Cup Vildåsen (30.05.2018)